Borstvoedingslijn

Kiezen voor het geven van borstvoeding is voor veel vrouwen een logische keuze. Borstvoeding bevat immers alle voedingsstoffen die je baby nodig heeft. Toch kan het gebeuren dat het geven van borstvoeding niet (goed) lukt. Dat is erg jammer. Soms komt het met een beetje hulp, een verrassende tip of een handige aanwijzing algauw goed. Naviva wil de slagingskans van borstvoeding optimaliseren. Dat doen we op twee manieren:

Zorg voor Borstvoeding

Naviva Kraamzorg heeft het WHO/UNICEF certificaat Zorg voor Borstvoeding. Tijdens de kraamtijd begeleidt je kraamverzorgende je bij het geven van borstvoeding. Onze kraamverzorgenden zijn hiervoor opgeleid en beschikken over ruime kennis over het geven van borstvoeding, zoals het begeleiden van verschillende voedingshoudingen. Bekijk ons You-Tube kanaal voor diverse filmpjes over borstvoeding.

De Borstvoedingslijn van Naviva

Hier kun je terecht met al je vragen omtrent borstvoeding en kolven, al vanaf het moment dat je je hebt aangemeld voor onze kraamzorg tot het moment dat je kindje 1 jaar wordt. De Borstvoedingslijn is voor jou als cliënt van Naviva gratis en zeven dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 op telefoonnummer 088 7777 680. Waarom borstvoeding?Moedermelk is volledig afgestemd op de behoeftes van je baby. Het bevat alle voedingsstoffen,  afweerstoffen, eiwitten, vetten en melksuikers die je kindje nodig heeft. Het geven van borstvoeding is een fijn en intiem moment voor zowel jou als je baby. Bovendien is het altijd binnen handbereik, op de juiste temperatuur en ook nog eens kosteloos. Het is voor jou als moeder prachtig om je kindje groter te zien worden op voeding die jouw lichaam zelf aangemaakt heeft. Het geven van borstvoeding heeft ook voor jou voordelen. De baarmoeder trekt zich na de bevalling sneller samen als je borstvoeding geeft, waardoor de nabloedingen verminderen. Sommige vrouwen raken zelfs hun zwangerschapskilo’s sneller kwijt door het geven van borstvoeding. Mooi meegenomen als dat bij jou ook het geval is.

Waarom bellen met de Borstvoedingslijn?

Voor al je vragen over borstvoeding en kolven kun je terecht bij onze Borstvoedingslijn op telefoonnummer 088 7777 680. Niet alleen als het geven van borstvoeding bij jou niet vanzelf gaat en je hierbij hulp nodig hebt, ook voor andere vragen of informatie over borstvoeding en kolven kun je bellen. Denk bijvoorbeeld aan vragen als:

  • Krijgt mijn kindje wel voldoende voeding binnen?
  • Hoe herken ik regeldagen bij mijn baby?
  • Hoe pak ik het kolven aan als ik weer aan het werk ga?
  • Wat is spruw en wat kan ik eraan doen?
  • Ik heb pijn tijdens het voeden; heb ik een borstontsteking?
  • Hoe bouw ik het geven van borstvoeding op een goede manier af?

Wat gebeurt er als ik bel met de Borstvoedingslijn?

Als je belt met de Borstvoedingslijn noteren wij je vraag en plannen we samen met jou een passend moment in waarop je wordt teruggebeld door een lactatiekundige. We doen onze uiterste best om je dezelfde dag nog terug te bellen. Vaak is de informatie die je telefonisch krijgt voldoende om je vraag te beantwoorden of probleem op te lossen. Soms kan het echter nodig zijn om een huisbezoek in te plannen, zodat een lactatiekundige je optimaal kan begeleiden bij het geven van borstvoeding of om de situatie te beoordelen. Een huisbezoek vindt uiteraard alleen plaats met jouw toestemming. De kosten die aan een huisbezoek verbonden zijn, worden vaak vergoed als je aanvullend verzekerd bent. Controleer hiervoor je polisvoorwaarden of neem contact op met je zorgverzekeraar.