Borstvoedingslijn / Flesvoedingslijn per 1 september niet meer bereikbaar
Per 1 september 2022 stopt Naviva met haar Borstvoedingslijn en Flesvoedingslijn. Onze adviezen rondom Borstvoeding en Flesvoeding bieden we vanaf dan op een andere manier aan.
Cliënten van Naviva konden jarenlang vanaf hun aanmelding tot baby’s eerste jaar dagelijks de Borstvoedingslijn van Naviva bellen. De Flesvoedingslijn kon gebeld worden tot een baby drie maanden oud was. Dit was een gratis dienstverlening van Naviva. De kosten hiervan zijn echter dusdanig hoog en de tarieven die wij van verzekeraars krijgen juist heel laag. Daarom is het onmogelijk geworden deze diensten nog langer aan te bieden. De Borst- en Flesvoedingslijn worden om die reden per 1 september opgeheven.
Hoewel cliënten per 1 september niet meer kunnen bellen voor voedingsadvies, bieden we goede alternatieven zodat we ook in de toekomst de beste ondersteuning bij voeding bieden. Ten eerste via onze kraamverzorgenden, allemaal deskundige en ervaren professionals op het gebied van zowel borst- als flesvoeding. Zij krijgen in de toekomst nog specifiekere scholing (van o.a. lactatiekundigen) over voeding. Daarnaast stellen we veel extra informatie over voeding gratis beschikbaar. Dit doen we in de vorm van downloads, folders en instructievideo’s. Tot slot verwijzen we voor een-op-een-adviezen naar betrouwbare lactatiekundigen in de regio.