Cliëntenraad

Onze Cliëntenraad bestaat uit ouders die kraamzorg van Naviva hebben gehad. Zij weten daarom hoe waardevol goede kraamzorg is. Als vrijwilliger zetten de leden van de Cliëntenraad zich in voor het belang van kraamzorg. Zij gunnen alle ouders een fijne en veilige kraamtijd. Op deze pagina lees je wat de Cliëntenraad doet en stellen de leden zich aan je voor.

Wat doet de Cliëntenraad?

De Cliëntenraad volgt de ontwikkelingen binnen Naviva Kraamzorg goed. Wat betekenen die voor de kwaliteit van de zorg van Naviva? Ze houdt de cijfers en beoordelingen van cliënten in de gaten en vergelijkt de prestaties van Naviva met die van andere kraamzorgorganisaties. De Cliëntenraad geeft Naviva gevraagd en ongevraagd advies. Wat kan Naviva doen om haar kraamzorg verder te verbeteren? Hiervoor doet de Cliëntenraad ook regelmatig onderzoek onder de cliënten van Naviva. Om meer te weten over het werk van de Cliëntenraad kun je hieronder het jaarverslag lezen. Bekijk en download ook de meest recente onderzoeken hieronder. Een vraag, tip of opmerking voor de Cliëntenraad? Mail het via clientenraad@naviva.nl.

De leden

Carlijn
Graag stel ik mij aan je voor! Mijn naam is Carlijn Rambonnet, 32 jaar, getrouwd en trotse moeder van een zoon van 2 jaar. Wij wonen in de binnenstad van Deventer. Begin 2016 hebben wij kraamzorg van Naviva gehad. Deze zorg op dit belangrijke moment in je leven moet professioneel en goed zijn. Daarvoor ben je bij Naviva aan het juiste adres.In mijn dagelijkse werk heb ik kennis opgedaan met medezeggenschap. Deze kennis en de wens dat elke kraamvrouw net zulke goede zorg ontvangt als ik, maken dat ik lid ben geworden van de Cliëntenraad. Samen met Naviva de beste zorg garanderen voor alle cliënten als klankbord en als ervaringsdeskundige, dat wil ik graag bijdragen.

Linda
Mijn naam is Linda Baarslag. Vanaf maart 2018 ben ik lid van de Cliëntenraad van Naviva. Samen met mijn vriend en twee dochters woon ik in Loo, een klein dorpje bij Deventer. Onze jongste dochter Jade is inmiddels 1 jaar en onze oudste, Mara, is net 3. Bij beide meiden heb ik de kraamzorg van Naviva als erg positief ervaren. Goede en betrokken zorg voor baby en moeder! De tweede keer vond ik het extra fijn dat Mara zo goed betrokken werd in het geheel. Vanuit het belang van moeder en kind meedenken met het beleid van Naviva. Dat is voor mij de reden geweest om lid te worden van de Cliëntenraad. Het is bovendien een leuke en leerzame ervaring. Samen met de andere leden de kwaliteit van Naviva Kraamzorg naar een nog hoger niveau brengen: daar ga ik voor!

Marlieke
Mijn naam is Marlieke Brinton en ik ben in oktober 2018 trotste mama geworden van onze dochter Lois. Samen met mijn man woon ik in het groen net onder Utrecht. Zelf hebben wij ondervonden hoe drukte tegenwoordig zorg in de weg kan staan. In zo’n bijzondere periode, de kraamtijd, moet geen moeder dupe worden van omstandigheden. Naviva heeft meteen vanaf het begin er voor gezorgd dat we werden gehoord en heeft ervoor gezorgd dat wij met vertrouwen na de eerste week verder konden. Dit was voor mij een reden om bij de clientenraad te willen aansluiten. De kwaliteit en de zorg waarborgen, daar wil ik onderdeel van zijn.

Onze nieuwe leden Tom Jongsma, Wendy Kuijt en Marijke Koster stellen zich binnenkort op deze pagina graag aan je voor.