Cliëntenraad

Onze Cliëntenraad bestaat uit ouders die de afgelopen jaren kraamzorg van Naviva hebben gehad. Zij weten uit eerste hand hoe waardevol en bijzonder goede kraamzorg is. Als vrijwilliger zetten de leden van de Cliëntenraad zich in voor het belang van kraamzorg, want zij gunnen elke ouder een fijne kraamtijd. Op deze pagina lees je wat de Cliëntenraad doet en stellen de leden zich aan je voor.

Wat doet de Cliëntenraad?

De Cliëntenraad volgt de ontwikkelingen binnen Naviva Kraamzorg op de voet en wat dit betekent voor de kwaliteit van kraamzorg. Ze houdt de cijfers en beoordelingen van cliënten in de gaten en vergelijkt de prestaties van Naviva met die van andere kraamzorgorganisaties. De Cliëntenraad geeft Naviva gevraagd en ongevraagd advies: wat kan Naviva doen om haar kraamzorg verder te verbeteren? Om meer te weten over het werk van de Cliëntenraad kun je hier het jaarverslag lezen. Een vraag, tip of opmerking voor de Cliëntenraad mail je aan clientenraad@naviva.nl.

De leden

Richelle
“Even voorstellen, mijn naam is Richelle Gaakink en sinds begin 2016 lid van de cliëntenraad. Samen met mijn vriend woon ik in Enschede en in februari 2015 zijn we trotse ouders geworden van onze zoon Freek. Op basis van goede verhalen uit mijn omgeving heb ik gekozen voor de kraamzorg van Naviva. Een perfecte keuze! Ik kijk terug op een heel mooie periode, waarin de kraamverzorgster een waardevolle rol speelde. Naviva is continue bezig zichzelf te ontwikkelen en te verbeteren. Ik denk daar graag over mee, samen gaan we voor een zorgeloze kraamperiode voor iedereen, nu en in de toekomst!”

Caroline
Mijn naam is Caroline van Hövell en ik ben sinds een jaar mama van Arthur. Moederschap is mijn grootste wens geweest en sinds zijn geboorte geniet ik intens van mijn nieuwe rol. Mijn carrière is begonnen in de zorg en welzijn, maar ik richt me nu op een opleiding ICT om te kunnen combineren met mijn verleden in de zorgsector. Ik woon samen met mijn vriend (verloofde) in Utrecht. De mooie stad en centrale locatie is voor ons een hele mooie combinatie. Van daaruit bezoeken of ontvangen we onze families en vrienden graag. Het is mijn droom om in de toekomst een mooie reis van een paar maanden te maken met ons gezin. Ik heb me aangemeld als lid van de cliëntenraad van Naviva omdat ik het belangrijk vind om me in te zetten en bij te dragen aan verbeteringen in de kraamzorg. Ik gun iedereen zo’n fijne kraamtijd als ik heb gehad en daarmee een goeie start van het ouderschap. Ik vind het daarbij belangrijk dat je als ouders kennis en het inzicht hebt in wat kan en dat je zelf de keuze hebt.

Marit
Ik ben Marit van der Vegt-IJpelaar,  samen met mijn vriend Teun woonachtig in Mariënheem. Sinds april 2015 ben ik de trotse en dankbare moeder van zoontje Brem. Door de goede zorg van de kraamverzorgers van Naviva Kraamzorg hebben wij een bijzondere kraamtijd gehad. De manier waarop zij (een kraamverzorgende en kraamverzorgende in opleiding) in zo’n korte tijd je de weg wijzen in je nieuwe rol als papa en mama hebben wij als zeer positief ervaren.
Mede door deze positieve belevenis en de mogelijkheid om als cliëntenraad lid bij te kunnen dragen aan kwalitatief goede zorg en het meedenken over innovatieve ontwikkelingen en beleid, hebben mij doen besluiten om mij aan te melden voor de cliëntenraad. Ik gun alle (aanstaande) ouders een kraamweek zoals wij die hebben ervaren. Het is immers de start van een hele bijzondere periode.

Elke
Mijn naam is Elke Overmars en ik ben woonachtig in Raalte. Hier woon ik samen met mijn vriend Martin. Sinds juli 2015 zijn we de ouders geworden van onze dochter Ise. Ook wij hebben tijdens de kraamweek zorg ontvangen van Naviva, wat ons uitstekend is bevallen.
Iedere geboorte is uniek en de daaropvolgende kraamperiode wordt door ouders ook anders beleefd. Er komt in de eerste weken na een bevalling enorm veel op je af. Daarom is het voor ouders zo belangrijk dat ze een kraamweek kunnen hebben waarin zoveel mogelijk zorgen kunnen worden weggenomen. Ik hoop door mijn inbreng in de cliëntenraad een structurele bijdrage te kunnen leveren aan deze unieke vorm van zorg, zodat toekomstige ouders net zo’n start kunnen ervaren als dat wij hebben ervaren.

Tineke
Mijn naam is Tineke Jongsma. Ik ben opgegroeid in Ommen, maar woon sinds enkele jaren in Almelo samen met mijn man Tom. In april 2016 zijn we ouders geworden van onze dochter Nynke. Na verschillende kraamzorgorganisaties vergeleken te hebben kwamen we uit bij Naviva, omdat we het fijn vonden dat zij een compleet pakket leveren. De eerste weken met onze dochter vonden we niet makkelijk, onder andere door onzekerheid en de omschakeling die een baby met zich mee brengt. In mijn omgeving hoor ik van meer moeders dat zij hier tegenaan lopen en via de cliëntenraad hoop ik dan ook een klankbord te kunnen zijn voor al die jonge ouders die niet meteen op die roze wolk zitten. Inmiddels genieten we volop van ons gezin en wil ik er graag aan bijdragen om die eerste periode voor iedereen zo zorgeloos mogelijk te laten verlopen.

Linda
Mijn naam is Linda Baarslag. Vanaf maart 2018 ben ik lid van de Cliëntenraad van Naviva. Samen met mijn vriend en twee dochters woon ik in Loo, een klein dorpje bij Deventer. Onze jongste dochter Jade is inmiddels 1 jaar en onze oudste, Mara, is net 3. Bij beide meiden heb ik de kraamzorg van Naviva als erg positief ervaren. Goede en betrokken zorg voor baby en moeder! De tweede keer vond ik het extra fijn dat Mara zo goed betrokken werd in het geheel. Vanuit het belang van moeder en kind meedenken met het beleid van Naviva. Dat is voor mij de reden geweest om lid te worden van de Cliëntenraad. Het is bovendien een leuke en leerzame ervaring. Samen met de andere leden de kwaliteit van Naviva Kraamzorg naar een nog hoger niveau brengen: daar ga ik voor!

Carlijn
Graag stel ik mij aan je voor! Mijn naam is Carlijn Rambonnet, 32 jaar, getrouwd en trotse moeder van een zoon van 2 jaar. Wij wonen in de binnenstad van Deventer. Begin 2016 hebben wij kraamzorg van Naviva gehad. Deze zorg op dit belangrijke moment in je leven moet professioneel en goed zijn. Daarvoor ben je bij Naviva aan het juiste adres.In mijn dagelijkse werk heb ik kennis opgedaan met medezeggenschap. Deze kennis en de wens dat elke kraamvrouw net zulke goede zorg ontvangt als ik, maken dat ik lid ben geworden van de Cliëntenraad. Samen met Naviva de beste zorg garanderen voor alle cliënten als klankbord en als ervaringsdeskundige, dat wil ik graag bijdragen.