We bieden je de volgende vormen van digitale zorg:

  • Nieuw Leven app

Naviva heeft een eigen app: Nieuw Leven. Als cliënt van Naviva krijg je volledige toegang tot de app. Je volgt je zwangerschap van week tot week en krijgt waardevolle en betrouwbare informatie in de vorm van artikelen, video’s en handige checklijsten. In de kraamweek krijg je via de app dagelijks video’s en artikelen aangeboden. Ze helpen je met het optimaal herstellen van de bevalling en alles rondom de verzorging van je kindje. Ook voor de eerste zes weken na de kraamweek bevat Nieuw Leven waardevolle informatie. Lees hier meer over Nieuw Leven.

  • Mails met instructies

Voor wie de Nieuw Leven app niet kan of niet wil installeren, bieden wij een deel van onze digitale voorlichting en instructie ook aan middels drie mailingen. De eerste mailing krijg je rond de 38e week van je zwangerschap. Na je bevalling ontvang je nog twee mailingen.

  • E-consult

Het e-consult is een afspraak via beeldbellen met een gediplomeerd kraamverzorgende van Naviva in de kraamweek. Een prettige manier om toch geholpen te worden als je kraamverzorgende (nog) niet bij je is. Tijdens een e-consult checken we hoe het met jou en je kindje gaat. Je krijgt advies, instructies, antwoord op je vragen, een luisterend oor en goede raad. Lees er hier meer over.

Waarom wordt gebruikgemaakt van digitale zorg?

Digitale zorg is een waardevolle toevoeging op onze kraamzorg. Door een klein deel van de taken van de kraamverzorgende te vervangen door zorg op afstand zijn meer uren beschikbaar voor passende zorg bij jou thuis. Ook in tijden van toenemende personeelstekorten in de kraamzorg en bij geboortepieken kan Naviva jou dankzij digitale zorg een onvergetelijke en ontspannen kraamweek bieden.

Hoe werkt de Nieuw Leven app?

Je vindt de Nieuw Leven app in de Playstore en Apple Store. Als je aanmelding bij Naviva is bevestigd, ontvang je een mail met daarin een uitnodiging om de app te downloaden en te gebruiken. Met Nieuw Leven heb je toegang tot honderden artikelen, filmpjes en checklijsten en beleef je optimaal voorbereid je zwangerschap, bevalling en kraamweek. Bovendien is de app een superhandig naslagwerk om de voorlichting, adviezen en instructies van je kraamverzorgende terug te kijken. Zo weet je altijd wat je moet doen. Wel zo fijn!

Hoe werken de DOK-mailingen?

Je krijgt de drie DOK-mailingen met instructies, video’s en adviezen automatisch toegestuurd via de mail. De eerste mail ontvang je rond de 38e week van je zwangerschap. De andere twee mailingen in de loop van de kraamtijd. De DOK-mailingen worden samen met de app door de zorgverzekeraars vergoed als 1 uur kraamzorg. Hierover betaal je geen eigen bijdrage.

Hoe werkt het e-consult?

In de kraamweek hoor je vanzelf of je in aanmerking komt voor een e-consult. Je wordt hierover gebeld om een afspraak te maken als de kraamverzorgende niet bij jou thuis is. Is zij wel bij je thuis, dan zal zij je inlichten. Belangrijk is dat je zelf je mail in de gaten houdt, want de afspraakbevestiging met de link naar het e-consult ontvang je per mail.  In deze mail vind je een link naar een veilige beeldbelverbinding. Op het afgesproken tijdstip klik je op de link en log je automatisch in. Vervolgens houden we het e-consult. De gemaakte afspraken en uitgebrachte adviezen uit het e-consult, lees je na afloop terug in je digitale dossier. Een e-consult wordt vergoed met 1 uur kraamzorg. Je betaalt daarover geen eigen bijdrage.

Vragen of opmerkingen?

Heb je vragen of opmerkingen over onze digitale zorgverlening? Dan kun je altijd contact opnemen met onze Klantenservice. Bel ons op 088 – 7777 666 of mail naar klantenservice@naviva.nl. Neem contact op met je eigen zorgverzekeraar voor vragen over je polis of algemene vragen over de inzet van digitale zorg.