Leveringsvoorwaarden
Naviva Kraamzorg werkt conform de landelijke leveringsvoorwaarden die door BO Geboortezorg (de brancheorganisatie voor kraamzorg), zijn opgesteld.
Bekijk of download onze leveringsvoorwaarden via onderstaande link. Voor meer informatie over BO Geboortezorg, klik hier.
An English version of the generel conditions is also available. Please click on the link below to read or download the general conditions.
Zorgovereenkomst
Naast de algemene leveringsvoorwaarden heeft Naviva Kraamzorg een aanvullende zorgovereenkomst. Met dit document zetten wij graag de belangrijkste afspraken over onze zorgverlening overzichtelijk op een rij. Ook bevat het enkele aanvullingen op de algemene leveringsvoorwaarden. De aanvullende zorgovereenkomst kun je inzien voor aanmelding en na je aanmelding kun je deze vinden bij in je cliëntportal.
In addition to the general terms and conditions of delivery, Naviva Kraamzorg has a supplementary care agreement. With this document, we would like to clearly list the most important agreements about our maternitycare provision. It also contains some additions to the general terms and conditions of delivery. You can view the supplementary care agreement before registration and after your registration you can find it in your client portal.
Annulerings- en No-showkosten bij Naviva Kraamzorg
Bij Naviva reserveren we tijd en capaciteit om jou en je gezin de best mogelijke kraamzorg te kunnen bieden. Daarvoor plannen we mensen en middelen zorgvuldig in.
Om deze zorg voor iedereen goed te kunnen blijven organiseren, hanteren we enkele voorwaarden bij het annuleren van de zorgovereenkomst of het missen van afspraken.
Op deze pagina leggen we uit welke kosten hieraan verbonden zijn en waarom deze voorwaarden belangrijk zijn.
Annuleringskosten
Wanneer je de kraamzorgovereenkomst na de bedenktijd voortijdig beëindigt, brengen wij annuleringskosten in rekening.
- Kosten: €150,-
- Waarom? We willen dubbele inschrijvingen bij meerdere kraamzorgorganisaties voorkomen. Wanneer je je bij Naviva aanmeldt, reserveren we capaciteit die we niet zomaar opnieuw kunnen invullen.
- Waar staat dit? Deze regeling is vastgelegd in artikel 8 van de zorgovereenkomst. Ook verwijzen we hiernaar in de communicatie die je van ons ontvangt direct na je inschrijving.
No-show kosten
Kun je onverwacht niet bij een geplande afspraak zijn? Meld dit dan minimaal 24 uur van tevoren. Doe je dit niet, dan brengen we kosten in rekening.
- Kosten: Tussen de €75,- en €150,-
- Wanneer? Als een afspraak niet (tijdig) wordt afgezegd.
- Uitzondering: Bij medische redenen brengen wij geen kosten in rekening.
Heb je vragen over deze voorwaarden? Neem gerust contact met ons op.
Cancellation Fees
If you decide to terminate the maternity care agreement after the reflection period, a cancellation fee will apply.
- Fee: €150
- Why? To prevent double registrations with multiple maternity care providers. When you register with Naviva, we reserve capacity specifically for you — capacity we cannot easily reassign.
- Where is this stated? This policy is outlined in Article 8 of the care agreement. It’s also mentioned in the communication you receive from us immediately after registration.
No-Show Fees
Can’t make it to a scheduled appointment? Please let us know at least 24 hours in advance. If you don’t cancel on time, we’ll charge a fee.
- Fee: Between €75 and €150
- When? If an appointment is not cancelled in time.
- Exception: No fee will be charged in case of medical emergencies.
Questions about these terms? Feel free to contact us.