Na de kraamtijd

De kraamtijd is voor ons geslaagd als jij zelfstandig en zelfverzekerd voor je kindje kunt zorgen. Ook na de kraamweek kun je natuurlijk op ons rekenen. Je vindt hier terug wat je van Naviva kunt verwachten als de kraamtijd erop zit.

Voor het eerst alleen

Het is misschien best even spannend als je na de kraamtijd voor het eerst echt alleen bent. Weet dat je ons altijd – 24 uur per dag en 7 dagen per week – kunt bellen (088-77 77 666) met al je praktische vragen. Voor veel nieuwe ouders is de kraamverzorgende een echte steun en toeverlaat. Het kan dus best even slikken zijn als jullie afscheid moeten nemen en voor het eerst alleen met de kleine zijn. In samenwerking met 24Baby hebben wij wat tips voor je opgesteld.

Overdracht JGZ

Naviva Kraamzorg werkt met alle partijen in de geboortezorg samen om jullie het beste te bieden. Aan het eind van de kraamtijd schrijft onze kraamverzorgende daarom een overdracht voor de JGZ (jeugdgezondheidszorg). De JGZ – je kent ze misschien ook als Centrum Jeugd & Gezin of het Consultatiebureau – houdt de gezondheid en welzijn van je kindje en jullie als gezin in de gaten. Na de kraamtijd krijg je een uitnodiging om voor het eerst met je kindje naar het consultatiebureau te komen.

Borstvoedingslijn

Tot de eerste verjaardag van je kindje kun je gratis bellen met onze Borstvoedingslijn via 088–7777680. Ons team lactatiekundigen (borstvoedingsexperts) beantwoordt al je vragen en geeft je graag tips en advies. De Borstvoedingslijn is 7 dagen per week van 08.00 tot 20.00 uur bereikbaar, ook op feestdagen. Als je belt, noteren wij je vraag en laten je weten wanneer je wordt teruggebeld. In principe is dit altijd nog dezelfde dag.