Na de kraamtijd

De kraamtijd is voor ons geslaagd als jij zelfstandig en zelfverzekerd voor je kindje kunt zorgen. Ook na de kraamweek kun je natuurlijk op ons rekenen. Je vindt hier terug wat je van Naviva kunt verwachten als de kraamtijd erop zit.

Voor het eerst alleen

Het is misschien best even spannend als je na de kraamtijd voor het eerst echt alleen bent. Weet dat je ons altijd – 24 uur per dag en 7 dagen per week – kunt bellen (088-77 77 666) met al je praktische vragen. Onder Antwoord & Advies en ook in ons bewaarmagazine ‘Hoe bevalt het…’ vind je veel informatie en tips over de periode na de kraamtijd. In veel plaatsen worden Mamacafés georganiseerd. Je treft daar andere (aanstaande) moeders om ervaringen te delen en gezellig te praten. Vaak is daar ook een verloskundige, verpleegkundige, kraamverzorgende of lactatiekundige (borstvoedingsexpert) aanwezig die je graag helpt. Klik hier voor een overzicht van een Mamacafé bij jou in de buurt.

Overdracht JGZ

Naviva Kraamzorg werkt met alle partijen in de geboortezorg samen om jullie het beste te bieden. Aan het eind van de kraamtijd schrijft onze kraamverzorgende daarom een overdracht voor de JGZ (jeugdgezondheidszorg). De JGZ – je kent ze misschien ook als Centrum Jeugd & Gezin of het Consultatiebureau – houdt de gezondheid en welzijn van je kindje en jullie als gezin in de gaten. Na de kraamtijd krijg je een uitnodiging om voor het eerst met je kindje naar het consultatiebureau te komen.

De kraamweek van Naviva Kraamzorg

Borstvoedingslijn

Tot de eerste verjaardag van je kindje kun je gratis bellen met onze Borstvoedingslijn via 088 – 7777 680. Ons team lactatiekundigen (borstvoedingsexperts) beantwoordt al je vragen en geeft je graag tips en advies. De Borstvoedingslijn is 7 dagen per week van 08.00 tot 20.00 uur bereikbaar, ook op feestdagen. Als je belt, noteren wij je vraag en laten je weten wanneer je wordt teruggebeld. In principe is dit altijd nog dezelfde dag.