Wat is een e-consult?

Het e-consult is een afspraak via beeldbellen met een gediplomeerd kraamverzorgende van Naviva in de kraamweek. Je kunt het zien als een extra check-in naast de uren kraamzorg thuis. Een prettige manier om toch geholpen te worden als je kraamverzorgende (nog) niet bij je is. Tijdens een e-consult checken we hoe het met jou en je kindje gaat. Je krijgt advies, instructies, antwoord op je vragen, een luisterend oor en goede raad. Het e-consult kan ingepland worden tussen 9.00 en 20.00 uur, zodat je ook na de reguliere werktijd van je kraamverzorgende nog een contactmoment kunt hebben.

Hoe werkt een e-consult?

In de kraamweek hoor je vanzelf of je in aanmerking komt voor een e-consult. Je krijgt vervolgens voorafgaand aan elk e-consult een e-mailbericht van ons. In deze mail vind je een link naar een veilige beeldbelverbinding. Op het afgesproken tijdstip klik je op de link en log je automatisch in. Vervolgens houden we het e-consult. De gemaakte afspraken en uitgebrachte adviezen uit het e-consult, lees je na afloop terug in je digitale dossier.

Goed om te weten…

  • Een e-consult wordt door zorgverzekeraars vergoed als één uur kraamzorg
  • Je betaalt geen eigen bijdrage over het e-consult
  • Voor een e-consult heb je nodig: een internetverbinding (wifi) en een device met werkende camera en microfoon, zoals smartphone, tablet of laptop
  • Zorg ervoor dat je toegang hebt tot je Cliëntenportaal
  • Zorg ervoor dat je Nieuw Leven, Naviva’s eigen app, hebt geïnstalleerd.

Wat bespreken we tijdens het e-consult?

Het korte antwoord: alles waar jij behoefte aan hebt! De e-consulent heeft toegang tot je dossier en kijkt en denkt graag met je mee. Hoe is de afgelopen nacht gegaan? Hoe verlopen de voedingen? Waar kijk je naar uit en waar zie je tegenop? De e-consulent biedt je graag een luisterend oor en goede raad voor al je vragen, zorgen en twijfels.

Bekijk bovenstaand filmpje over het e-consult van Naviva

De voordelen van het e-consult op een rijtje:

  • Een extra contactmoment als je kraamverzorgende er (nog) niet is
  • Een laagdrempelige manier om een deskundig antwoord te krijgen op al je vragen
  • Een belangrijke bijdrage aan het versterken van je gezondheid, zelfstandigheid en zelfvertrouwen
  • Ook tot 20.00 ’s avonds mogelijk, zodat je met een gerust gevoel de nacht in gaat
  • Een luisterend oor en goede raad voor je zorgen en twijfels
  • Beeldbellen via een gegarandeerd veilige verbinding
  • Vergoed door alle zorgverzekeraars
  • Je betaalt geen eigen bijdrage over het e-consult
  • Adviezen, instructies en afspraken overzichtelijk in je eigen dossier
  • Direct hulp en actie als dat nodig blijkt.

Nog meer weten?

Heb je vragen of opmerkingen over het e-consult? Dan kun je altijd contact opnemen met onze Klantenservice. Bel ons op 088 – 7777 666 of mail naar klantenservice@naviva.nl. Neem contact op met je eigen zorgverzekeraar voor vragen over je polis of algemene vragen over de inzet van e-consulten en andere vormen van e-health.