Wat kun je van het gesprek verwachten?

Tijdens het intakegesprek maken we kennis met elkaar. Onze consulent vertelt je wat je tijdens je bevalling en in de kraamweek van Naviva kunt verwachten. Maar zij is vooral benieuwd naar jou. Wat zijn jouw wensen voor de kraamweek? Zijn er bijzonderheden waarmee onze kraamverzorgende rekening moet houden? Hoe kan zij jullie zo goed mogelijk op weg helpen?

Huisbezoek

Verwacht je je eerste kindje? Dan komt onze consulent bij je thuis. Ze neemt graag de tijd om je vragen te beantwoorden en je wensen te noteren. Ze loopt de gemaakte afspraken met je door. Als je het prettig vindt, kan zij samen met jou kijken of de belangrijke spullen voor de bevalling en kraamweek aanwezig zijn en geeft ze je tips en advies. Het huisbezoek is absoluut niet bedoeld als ‘controle’ van jou en jouw situatie. Zie het gesprek als een uitgebreide persoonlijke kennismaking tussen jou en Naviva Kraamzorg.

Intake via beeldbellen

Bij een tweede of opvolgend kindje, weet je al wat de kraamweek inhoudt. We houden daarom in principe een intakegesprek via beeldbellen. Onze consulent vraagt met name naar jouw wensen, bijzonderheden en situatie. Wat kan Naviva doen om jou een onvergetelijke kraamweek te bezorgen? De intake via beeldbellen duurt ongeveer een half uur.

Hoe bereid ik me voor op de intake?

Veel onderwerpen komen natuurlijk vanzelf aan bod tijdens het intakegesprek. Schrijf de vragen die je hebt alvast op. Daarnaast is het goed om onze Nieuw Leven app te downloaden en te bekijken. Deze bereid je alvast goed voor op wat komen gaat. Onze consulent zal ook vragen of je de hulpmiddelen voor de thuisbevalling en kraamtijd al in huis hebt. Lees hier meer over de hulpmiddelen en hoe je ze kunt bestellen en het kraampakket.